tisdag 18 juni 2013

MAGISKT OCH TRAGISKT

Jag har sånna jätteproblem med vad jag ska ge en kompis i födelsedagspresent. Jag brukar vara så jäkla grym, men detta är jättesvårt. Hen blir glad för precis ALLT.
Men, nu skulle jag ju då göra en sak som är ännu mer tragiskt, nämligen att gå in på hens fb sida för att luska ut vad hen gillar för musik, böcker, filmer, serier jajajaja, något sånt. (Jimmy gjorde så på mig en gång och då fick jag en Sagan om Ringen bok, tyckte det var både fint och patetiskt)
Jag kommer i vilket fall som helst fram till att svaret finns inte på facebook, NEEEEEEEJ GUD NEJ, svaret finns i ett sms! Åh så bra tänker jag och bara kirrkirrkirrkirrrrrr, nu har jag en present.
Men sen sitter jag ju fortfarande inne på hens fb sida, på vad hen gillar och tänker "undrar vad jag gillar på fb", hmmmmm INTRESSANT TANKE DET HÄR ALLTSÅ. Går in på mig själv och ser att nixxx, gillar ju inte så mycket som syns i profilen. Trevligt. Så klickar mig vidare till stället där jag kan börja gilla saker.
Nu är ju facebook så fantastiskt att den läser av vad jag annars gör och vad jag annars gillar. Vet inte om den läser av vad jag gör förövrigt på internet också, men den sparar ju all min fb historik.
Så, filmer jag då bör gilla enligt fb är lite spännande. Visst fanns det filmer jag faktiskt tycker om, men mycket märkliga saker ändå? Mycket Spiderman, Batman, Ice Age, Toystory, Fantastic 4, Iron Man... alltså hjältefilmer och animerade filmer. Mycket märkligt. Scrollar vidare till tv-serier och där är det mer passande (märker däremot hur mycket skärp jag tittar på), förutom att det kanske är lite väl mycket barnprogram. Det är lite märkligt, men jaja, det är ok.
Men sen kommer vi till böcker. Det var det värsta alltså. Enbart klassiker, såsom Jane Eyre, The Scarlett Letter, Lord of the Flies, Perfume, Moby-Dick, Odyssey, Robinson Crusoe, Romeo and Julia, Macbeth, Oliver Twist.. Ja, alla dom finns och tusen till i förslag. Det ser ju visserligen bra ut för mig, att jag är en kulturell person och det slår sig snyggt jämför med skärpet till tv-serier jag glor på. Men, sen händer ju det mest underliga och konstigaste av allt. Böcker som the Hunger Games, Twilight, The Cat in the Hat, Vampire Academy och Justin Biber de A a Z (detta är dessutom på typ tyska?????) dyker upp. Hur är detta ens möjligt, jag förstår inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag har förövrigt inte läst en enda av alla böcker jag har räknat upp, vilket är både tragiskt och en extrem lättnad.

Inga kommentarer: