lördag 27 februari 2010

people have died in his way

Idag har jag varit på Blå Båten med papi och Mia. Fast hon var bara där en liten stund. Mårtens band skulle ha release fest. Först var det riktigt jävla tråkigt. Sen, efter 12, då jävlar! Då var folket fulla, min alkoholkonservativa pappa gav mig både vin och öl och sen blev det trevligt. De 40+ människorna som var där började bete sig som 17 åringar och strulade runt och kläckte ur sig det ena mer korkat än det andra. Och jag satt mitt i vimlet och kände mig äldre och klokare än någon annan. Jag fick reda på att någons 12 åriga son kommer vara tidig med sex, att någon annan skulle hem med trummisen och ha sex, att jag har jättefint hår, att kondomer är bra att ha på krogen och blablabla. Det skadade mig lite mentalt den här kvällen. Samtliga konversationer mellan pappa och kompisar var nästan det värsta:
Katty: Ojoj, kolla hennes hår! Hon sätter på det själv!
Pappa: Min dotter sätter inte på något alls. Däremot blir hon påsatt, vilket hon har blivit ett antal gånger HEHEHEHE!

Där ville jag faktiskt dö lite.
Sen innan vi skulle gå, så fotade pappa ett gäng killar och tjejer i 25 års åldern.
Kille: Ska ni två gifta er?
Pappa: Hon är för helvete min dotter!
Jag: Wtf?
Kille: Nä... Nä? Det kan hon ju inte vara!
Pappa: Jopp, det är hon.
Kille: Nej.. Men vadå, har du adopterat henne?
Pappa: NEJ!
Kille: Fan vad du ljuger. Alla kan ju se att hon är adopterad. Fan vad du ljuger..
Pappa: MEN NEJ! Varför skulle hon vara adopterad?
Kille: För att du inte kan vara tillräckligt gammal för att ha en sån gammal dotter?
Jag: Jaha, hur gammal är jag då?
Pappa: AHA, hur gammal är hon vavavava? (pappa försökte låta kaxig, han var full)
Kille: 22! Och du, du är typ 36!
Jag: HAH! 17 korkhuvud. Jag är 17!
Pappa: Ja, och jag är 46...
Kille: 17, bevaremigväl. Det tror jag inte en sekund på. Du handlar på systemet liksom!

NEJNEJNEJ, så jävla äckligt. Det var verkligen fruktansvärt äckligt. Jag ville mest av allt slå till killen för att han hade mage att säga något sånt. Öhe. I sånna lägen önskar jag att jag och pappa var lika i utseendet så att folk inte går runt och tror sånt. Fyfan.

Inga kommentarer: