tisdag 28 september 2010

the awesome handwrighting by the awesome cat

Jag ska berätta en liten historia om min kompis Katt.
Ibland vill hon slå mig jättehårt, det ser man på henne. Och ibland vill jag slå henne ännu hårdare och det brukar hon veta om. Fast sen ibland blir hon glad över att jag säger åt andra att sluta reta henne. Och ibland blir jag glad över att hon skriker "CHINNIIIISSS!!!".
Ibland tycker jag att hennes idéer är dumma och dåliga, men ibland hjälper dom mig ur alldeles för svåra problem. Och ibland tycker hon att jag är som havet, antingen stormigt och jobbigt eller lugn och sansat.
Katt älskar alla namn jag kommer på åt henne, för det är faktiskt jag som håller ledningen. Till mig kommer Katt inte på namn, utan hon kommer på sånger. Dom sjunger hon för mig ibland, och ibland skriver hon dom i ett litet sms.
Jag vet att Katt hatar att jag inte kollar på Chuck med henne, speciellt eftersom jag har fått henne att kolla på en massa serier. Katt vet att jag hatar när hon inte tillåter mig att sjunga, fastän hon själv ibland gör det direkt efteråt.

Det jag vill komma till är att vi är sånnahär frienemies. Vi levererar en hatkärlek till varandra dagligen, det går i stort sätt inte en dag utan att någon av oss snäser på den andra. Men i slutet av dagen är vi ändå sams och håller ihop. Så jag ville bara säga att jag älskar min lilla Katta, och jag lovar att jag inte ska tröttna på att pubba med dig!

1 kommentar:

Kattfan sa...

Schooshii Chinn! Nu blidde jag väldans glad! Och det stämde väldigt bra <3