onsdag 30 juni 2010

une histoire de plage


Älskade Miu Miu. Jag älskar er.
Jag sitter och tänker på ett liv jag kanske hade kunnat leva. Och lyssnar på Birgitte Bardot.
Det är så störigt att titta sig om i mitt rum och se små delar av de olika liven jag önskat att jag levt. Min svarta vägg med sammet och glitter hör ihop med den puderrosa smyckesväskan, min Vera Wang parfym, min krokodilskinnsväska, min beiga rosettväska...
Min rosa kaninlampa hör ihop med alla tiotusen läppstift, min LP samling, min Marc Jacobs parfym, mina affisher, min paljettväska, min combratelefon...
Min fjällräven ryggsäck hör ihop med fåglarna i tyg som hänger bredvid min säng, min fyndade SAS kabinväska, mina Escada parfymer, de olika mönstrade fjärilarna som hänger bredvid min garderob...
Det är väl en jävla tur att jag uppenbarligen passar in i mitten av hela skiten.
Men jag hade dödat för skorna. Ska nog göra det nu faktiskt, för malen hör definitivt inte hemma i mitt rum. Eller i mitt liv.

Inga kommentarer: