lördag 26 december 2009

jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart

När jag bli grå
När jag faller
Orkar du för två
När idag blir igår
Kommer du att älska mig då

Någonstans slutade Berg&Dalvana att betyda något.
För det är aldrig någon som orkar. Människor byts ut. Och någon som betydde hela världen, är plötsligt bara en på miljonen.
Jag hatar att vi alla bara tror att vi bryr oss. Ju äldre vi blir desto mindre vet man. Plötsligt vet man inte vilken film som är viktigast för ens närmsta, man vet inte heller vilka låt som får personen att få gåshud och man har ingen aning om varför personen gråter samma dag varje år. Även om det inte verkar viktigt, så är det just dom sakerna som är viktiga. Det är dom sakerna som skapar oss, som förklarar varför vi är som vi är. Som berättar våran historia och som får oss att bli mänskliga.
Men vi bryr oss inte.

Inga kommentarer: