tisdag 26 maj 2009

i don't blame anyone. just myself.

Förr blev jag alltid påverkad av människor. Mina åsikter vreds från höger till vänster ständigt och hela mitt tankesätt var i rullning. Men nu påverkas jag inte längre. Jag tröttnar på människor, orkar inte med dem längre. Åker någon annanstans för att hitta något nytt. Jag orkar inte hålla mig fast och jag orkar inte ständigt vara på jakt efter något nytt. Men jag är det, hela tiden.
Jag minns när jag var 12 år och precis hade träffat Wici, som är fem år äldre. Hon berättade om så mycket, om så många kompisar osv. Men nu är jag så gammal som hon var nu, och det mesta hon berättat om har jag också gjort. Värst av allt är att hon inte känner mig längre, hon har ingen aning om vad jag håller på med. För det är inte vanligt tonårsdruller, som många verkar tro. Och ja, jag är fullt medveten om vad jag håller på med, frågan om är någon annan har upptäckt det.

1 kommentar:

marielle sa...

Vad gör du? :P