söndag 31 maj 2009

back from siesta

Image and video hosting by TinyPic
Kön in, 3 h lång!
Image and video hosting by TinyPic
Jag, trött, irriterad och väldigt nyvaken!
Image and video hosting by TinyPic
Geggigt Siesta
Image and video hosting by TinyPic
Happy Gayolof
Image and video hosting by TinyPic
Fylle leendet deleuxe!
Image and video hosting by TinyPic
En hatad dränkt Julia
Jag tappade min digitalkamera i Hässleholm någonstans, så jag har knappt några bilder från Siesta. Men jag kan sammanfatta det lite snabbt ändå!
Onsdag: Köade i 3 timmar för att få komma in och få våra band. Sedan satte vi upp tältet, men fick flytta det in i ett annat camp för vi hade slagit upp vårt camp mitt i brandgången. Sedan peppade vi och festade. Dock däckade jag pga penicillinet vid 2 tiden, och vi 3 tiden kom Katta och slängde över pressningen över tältet för att regnet öste ner. Alice spenderade natten hos en kille som var väldigt kåt nästa morgon och Kajsa vaknade av att Julia höll på att drunkna inne i sitt tält.
Torsdag: Vaknade vid 7 och skrek åt Katta att vakna eftersom det snart skulle bli obarmhärtigt varmt i tältet (fast jag hade glömt bort att det var maj och inte juli, hehehe...). Jag, Alice och Katta gick ner till Hässleholm och käkade frukost på ett café och muppade runt lite efter det. Slutligen gick vi tillbaka till Siesta området och chillade mest med våra überballa grannar från Stockholm. Jag minns inte så mycket från den dagen, mer än att jag och Kajsa låg i vårt rökiga tält och skrattade så magen nästan gick sönder. Och en kille snodde mina solglasögon och Alice kudde, helskumt. Träffade även en tjej som var SJUKT lik mig. Vi hade exakt samma hårfärg, exakt samma frisyr, exakt samma solbrillor och väldigt lika huvudformer. Hade en bild på oss tillsammans, men kameran försvann ju :(
Fredag: Jag och Julia drog till Netto och handlade frukost, medan Alice sprang runt som den smålänning hon är och Katta drääääglade (sov) efter en hård natt (jag vaknade vid 5-6 tiden på morgonen av att Katta kom in i tältet och skrek "JAG ÄR SÅ JÄÄÄÄÄÄVLA FULL!!!!!"). Helskum dag där också, var förbannad och tjurig utan dess like på några skumma typer. På kvällen var jag och Katta saliga över Placebo och ingen av oss somnade förrän vid 6 på morgonen (våra härliga grannar informerade oss om att de hade tea bagat 1½ person vid 4 tiden ).
Lördag: Kajsa fick en panikattack på morgonen och jag åkte ambulans in till sjukhuset med henne. Dock visade det sig att hon även hade svinkoppor, men efter något som visade sig vara en snetändning åkte hon hem. Halva dagen låg jag alltså och sov i en sal på Hässleholms sjukhus. Tillbaka på Siesta igen hade jag sketkul och hällde vatten över Julia och fick henne att göra diverse saker, så som att springa runt och hälla vatten på killar. Sorgligt nog slutade det med att ingen ville veta av oss sen på kvällen när de fick syn på Julia...
Men kul hade vi, som fan. Jag utelämnar MÅNGA detaljer, jag utelämnar väldigt väldigt mycket överlag, men internet behöver inte veta allt!
Banden jag såg var: Alesana, Sonic Youth, Mando Diao, Placebo, Navid Modiri & Gudarna och Dead by April. Missade ganska många band som jag ville se, men jag hade mina orsaker. Pussssss

Inga kommentarer: