fredag 11 november 2011

kajsa, bajsa, bäst, snyggfan och underbar.

Ikväll känner jag för att skriva ett inspirerande inlägg. Så, vi börjar.

Image and video hosting by TinyPic
Detta är min vän Kajsa. Hon har jättemycket problem med sitt namn, då hon alltid läser Kajsa när det står "bajs, bajsar, bajsa" ect... Vi lärde känna varandra i 1an på gymnasiet. Hon är ett år äldre än mig, så när vi började i 1an tillsammans var hon för cool för skolan, så hon kom dit jättebakis och drev runt i en dimma, tills hon hörde min röst. Då vaknade hon till och ville också låta så. Jag tyckte att Kajsa såg ut som Snövit, så när mamma frågade hur min första gymnasiedag hade varit sa jag helt enkelt "jag har Snötvit i min klass". Tredje dagen i skolan och Kajsa var fortfarande bakis(?) och jag pallade inte med bitchblickarna och Snövitfasonerna, så jag och Elli gick fram och sa hej. Då blev Kajsa lite rädd, men sedan blev hon glad. Sen dess har vi varit vänner och vi har varit med om ganska många sjuka saker tillsammans.

Image and video hosting by TinyPic
Min pappa är bäst. De senaste dagarna har varit bra för mig. Jag har jätteproblem med att hitta ett jobb, jag har faktiskt bara ren och skär otur. Jag har haft jobb nästintill i handen och då har något hela tiden gått snett, så jag har inte haft jättemycket att göra om dagarna. Och just därför tyckte pappa väldans synd om mig, och nu i veckan svärmade hans jobb över och han insåg att han inte skulle hinna med allt, så han frågade sin chef om dom kunde timanställa mig några dagar så att jag kunde hjälpa pappa. Det har jag nu gjort i tre dagar och det kommer nog blir några dagar till. Så jag har gått från 0 till 100 och det har jag min lilla fader att tacka för! Dock gav han mig ett totalvidrigt nyponte igår, förutom att färgen var fin.

Image and video hosting by TinyPic
När jag var 14, sommaren innan jag skulle börja 8an, så slog Lily Allen igenom med Smile. Minns att jag satt och zappade på en TV i Luleå och kom till MTV som hade premiärvisning. Blev helt besatt, klippte lugg inte långt senare och kan alla lyrics och funderade/funderar på att tatuera in en lyric av henne. Varje gång jag har klippt tillbaka min hellugg sen den sommaren har varit när jag antingen sett bilder på Lily Allen, Daisy Lowe, Zooey Deschanel eller Peaches Geldof (ska även tillägga att majoriteten av dem har brunt hår, och där kommer det lite grann in i bilden). Mm, snyggfan.

Image and video hosting by TinyPic
Här har vi Greveholmsslottet. Övningskörde dit i typ våras, det ligger i Eslöv och heter Hjularöds slott. Det tillkom någon gång på 1300 talet, men det var inte förrän på 1800 talet som det ser ut som det gör idag. På den tiden var det en massa fint folk som ägde slottet. Idag är det privat och om jag inte minns fel har dom får? Något sånt skumt i alla fall. Greveholm var, som i stort sett alla 80 och 90 talister kan hålla med om, världens bästa julkalender. Och snart är det jul, och julen är underbar. Så det så.


Detta inlägget än sponsrat av Kajsa Hansson.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, ord kan ej beskriva <3 det gjorde du fan bra :D