fredag 10 juni 2011

i wonder how bad it tastes

Tänkte bara flika in här och säga att jag tar studenten om 17 timmar. Det är egentligen helt galet, att 12 år av skola bara försvinner imorgon. Eller ja, försvinner gör de ju inte direkt, men de får verkligen ett abrupt slut.
Förut idag hände en såndär jätte-himla-fin grej. Min morbror jobbar för FN i Kenya, bor i vanliga fall i Frankrike och har sommarstuga i Thailand, alltså är han aldrig i Sverige. Han blir farfar för första gången nu i juli och tyckte därför att det kanske var lite viktigare att komma hem till då, än för att komma hem till min student. Synd tycker jag, men jag förstod.
Idag var jag på Johannas utspark, sen åkte jag hem igen för hennes fest började inte förrän 2 timmar senare. När jag kommer innanför dörren sätter mamma händerna för mina ögon och leder mig in i köket och tar bort händerna. Då står in morbror och hans fru där! De hade kört hela natten och hela dagen från Frankrike för att komma till min student. Så himla himla fint!

Inga kommentarer: