lördag 26 februari 2011

Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor

När jag blir stor ska jag sitta på taken, dricka hallonsoda och ramlar ner igen.
Innan jag skaffar familj ska jag bo i en underbar lägenhet som har högt i tak, gärna sånt där takdekor också, som man hade på 1800 talet. Sen ska jag ha tapeter överallt, ingen målarfärg hos mig inte! Och kristallkronor!
Fast sen när jag skaffar familj bor jag i en villa som är jättefin med havstomt. Den är målad i en trevlig färg (det ska alltså vara en trävilla) och har en stor balkong där alla våra vänner kan sitta och äta tillsammans på somrarna.
När vi är gamla ska vi bo på Greveholm och ha en jättejättestor familj så att alla julaftnar blir mysiga.
Jag har fått höra att jag tydligen ska byta jobb väldigt ofta, vilket kanske egentligen stämmer på mig, för jag är lättuttråkad och rastlös. Så jobb vet jag inte, jag har inget drömjobb. Men jag ska ha en mops och kanske en chow chow också. Och katter såklart. En massa små Doubbisar!
Sen ska jag börja samla på något. Alice mamma samlar på jordglobar, det är faktiskt ganska fint.

Fast sen har jag en massa andra framtider jag vill ha också. Fast de är hemliga. Och det är väldigt väldigt många.

Inga kommentarer: