lördag 27 november 2010

nothing, just regret

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Pulling our weight - The Radio Department


NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Finns ganska många. Jag blir ledsen av Ta mig till havet - Peter Lundblad.

VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Allting som har med Kesha att göra.

FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Jag måste ju säga Kent. Men jag vet inte längre. Jag har så mycket på en gång.

BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Började uppskatta Pet Shop Boys nu härromveckan.


BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Oj. Jag tycker inte att rösten är så viktig, det är harmonierna i hela sången som spelar roll, så jag brukar inte lyssna så mycket på röster.

BÄSTA MANLIGA RÖST?
Samma här!

VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Jag lyssnar mycket på indie, rock, pop, electro, (alltså smk detektivbyrån electro, inte swedish house maffia electro..) psykadeliskt 60-70tal, synth från 80talet och extremt mycket one hit wonders från 80 och 90tal.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Senaste tiden har det varit julmusik, men annars är det någon sån one hit wonder med jätte mycket pump it up.

VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
REM - Losing my religion.

SENASTE KONSERTEN?
Håkan Hellström för exakt en vecka sedan.

VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Julmusik, soundtracket till Hair, Beirut och Lagy Gaga faktiskt.

HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
Nah, om inte låten om glassgubben räknades, för jag tror nog att han hade hittat på den själv.

BÄSTA TJEJBANDET?
Pff, tjejband, vad är det? Jag vet inte. Jag lyssnar inte på några tjejband. Spice Girls?

VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Älskar harmonisk klassisk musik som går att koppla till någon. Lyssnar mycket på Sagan om Ringen soundtracken.

VAD TYCKER DU OM COUNTRYMUSIK?
Johnny Cash går ju ner men inte så mycket mer än så.

LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Franska är nog det mest främmande. Kanske spanska också!

OM DU VAR ETT INSTRUMENT, VAD SKULLE DU VARA DÅ?
Jag hade varit något som såg sjukt simpelt ut men var skitsvårt. Typ ett dragspel. Nej, jag vet inte om det är svårt, men jag har fått för mig det.

LYSSNAR DU PÅ RADIO?
Ja, fast bara P3 och det är inte för musiken.

GILLAR DU MTV?
Kollar bara på EMA och VMA, resten är ju. Ja.

KAN DU NAMNET PÅ ALLA BANDMEDLEMMAR DU LYSSNAR PÅ JUST NU?
Nej, klassisk musik från Marie Antoinette som spelas atm.

VILKEN KÄND MUSIKER SKULLE DU GIFTA DIG MED OM DU FICK CHANSEN?
Paul McCartney, fast för 50 år sedan.

DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Marie Antoinette. Det är fruktansvärt bra och jag tröttnat aldrig (sen är det min favoritfilm också tillsammans med några till).

VAD LYSSNAR DU PÅ PRECIS NU?
Bow Wow Wow – Aphrodisiac

ANVÄNDER DU BANDTRÖJOR?
Jag gillar min Nirvana tröja och det händer ibland att jag har på mig en Kent tröja, men annars är det väldigt sällan.

Inga kommentarer: