onsdag 17 november 2010

du blir aldrig som oss

Igår började min mac ge upp sitt liv, vilket har gjort mig sårbar. Ne, men allting backades upp snyggt och prydligt och just nu vill jag bara rädda den. Men jag får troligtvis installera om den och sedan sätta mig i skolan en eftermiddag och ladda hem allting från programbanken. Tråkigt nog har camen slutat fungera , och det kan inte ominstallationen göra något åt.
Idag trodde jag att jag skulle på ett möte, men det skulle jag inte alls. Jag skulle hålla i ett föredrag. Nu är i alla fall det gjort. Sen åt jag lunch med Johanna (eller ja, hon åt och jag drack) och efter det tog jag bussen in till Malmö för att se nya Harry Potter med Elli och Amina. Fast sen visade det ju sig att området mellan Royal gågatan fram till övergångsstället vid kanalen var avstängt, vilket ledde till rå panik (det var tydligen bombhot) för vi ville ju se HP! Så vi sprang som små apor till filmstaden istället och där satte de in en onumrerad föreställning, så gissa vem som fick bästa platserna?
Grät jättemycket under filmen. Men jag antar att det är så när bok blir till film, det känns ju lite som att det bara är jag i hela världen som känner till deras äventyr. Fan, hatar att få på näsan när man inser att så är inte fallet.
Har lyssnar på Losing my religion hela dagen, för jag tycker om den så himla mycket. Nu kollar jag på Vänner och sen ska jag bada.
Imorgon ska jag vara på Plattformen och baka lussekatter i fem timmar. Damn you Voldermort. Sen ska jag fika med Fellan!

Inga kommentarer: