måndag 20 september 2010

skam.

Är ledsen. Mår illa. Är äcklad. Sverige lider nu utav en minoritetsregering. Reinfeldt log inte en enda gång under sitt tal, medan resten av alliansen hurrade över en alliansregering. Visst, det hurrar jag också över. Men det är inte alliansen som nu bestämmer i Sverige, även om det ser ut så. För att vi ska kunna bestämma så behöver vi 50,1% av alla röster, vilket är 175 mandat. Vi fick 172 mandat vilket ger SD övertaget. Eftersom SD inte tillhör någon sida och har de tre mandat som alliansen saknar och de resterande som en gång tillhörde rödgröna, så kan SD välja vilken sida de vill stå på under alla beslut i riksdagen. Detta gör att SD alltid avgör alla val vi gör i vårt land under de nästa fyra åren.
Sverigedemokraterna är främlingsfientliga, ser inte människor utav lika värde och är odemokratiska. Det är inte humanistiska för fem öre och dom äcklar mig så fruktansvärt mycket. Självklart kommer det inte stanna vid att stänga invandrargränserna till Sverige, det kommer fortsätta. De kommer rensa ut invandrarna, handplocka ut dom. Några av mina närmaste vänner kommer att försvinna, kollar de tillräckligt långt bak i mina papper kan även jag bli utslängd tillslut. Det står ingenstans att det kommer bli såhär. Men vad trodde Tyskland när de röstade på NSDAP 1933? Som sagt var, jag äcklas.

Det finns ett enda hopp kvar. Det är att Miljöpartiet går igenom det förslag det la fram i början av sommaren. De diskuterade ifall de skulle gå över till alliansen och med deras procentsiffor kan vi få SD att inte ha något att säga till om alls. Så snälla, jag ber Miljöpartiet, om ni inte vill göra det för politikens skull, gör det för Sveriges.

Inga kommentarer: