torsdag 26 augusti 2010

loooosing my religion

WOWOWOWOW, jag har Beverly Hills 90210 säsong numero dos nu! Är lite konfundersam, har visserligen aldrig förstått vad det ordet betyder, men det känns som att det betyder det jag är nu. Lyssnar på R.E.M - Losing my religion, och ska nog klippa min lugg igen. Efter att jag har duschat, vilket jag ska göra efter att jag har städat. Hmm.

En gång så lyssnade jag på en Libress spellista med kärlekslåtar (har den fortfarande) på spotify. Låg i sängen och trallade med, men helt plötslig så kom R.E.M - Everybody hurts och jag började storböla. Låg i fosterställning i sängen och grät. Då kändes det jättehemskt, men när jag tänker tillbaka på det, så börjar jag skratta. Jag måste sett dörolig ut. Först var jag ganska lycklig där för mig själv och sjöng och hade mig, nästa sekund ligger jag i fosterställning och bölar, till en låt jag inte har några som helst band till. Man bara va? Det påminner mig om den gången Johanna berättade att hon hade stått på Lunds station och väntat på tåget hem till Åkarp och sett ett par som sa hejdå till varandra (läs: åt upp varandra). När tjejen hade åkt hade killen bara stått och stirrat efter tåget och sedan bara sådär lagt sig ner raklång på ryggen på perrongen. Jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort om jag varit Johanna. Antagligen ringt Elli och typ bajsa på mig samtidigt för att jag fått bevittna detta. Fast vem vet, jag kanske lägger mig där bredvid och bölar i fosterställning, sen kanske det blir jag och han istället! Ahhh, vem har sagt att jag inte är spontan och oförutsägbar?

Inga kommentarer: