måndag 5 juli 2010

sjukt flummig text

Nej, alltså jag orkar inte längre. För det mesta är jag personen jag inte vill vara, samtidigt som en del av mig vill vara den jag är idag. Jag har lyckats uppnå bilden jag ville ha av mig själv när jag var 13. Jag vaknar för sent, jag dricker för mycket, jag kan inte hantera pengar, mina kläder får inte plats i garderoberna, jag har kompisar jag älskar (jag har för det andra en bästa kompis), jag har smink to die for, jag har över 20 par skor...
Ja, well, det var bilden jag ville ha av mig själv när jag var 13 och det är ju inte längre vad jag vill ha. Men jag har glömt sträva efter något nytt, så det har ständigt varit den där 13 års bilden i mitt huvud. Jag kan inte säga att jag är rädd för att misslyckas, för det är jag inte. Just nu möblerar jag mitt rum för att ständigt ha en förändring i livet och för att inte bli uttråkad.

Fast vet ni. Jag sätter in 100 kr på mitt sparkonto nu, mest för att jag kan. Och för att jag vill. Och dansa är mycket roligare än att supa. Och imorgon ska jag gå upp lite tidigare för att må lite bättre.
Det är en förbättring.

Inga kommentarer: