torsdag 22 april 2010

i loved you first


Jag har nu suttit en helt förmiddag och gjort något som inte ser mycket ut för världen. Men det jag har gjort är att räkna ut att jag behöver gå två terminer på förberedande program bas natur teknik och sedan fortsätta i fyra och ett halvt år med att utbilda mig till civilingenjör. Detta ger mig 229 160 kr i studiebidrag. Dessutom kommer jag att behöva en anställd som kostar 20 000 kr/mån + 31% = 29 000 kr/mån.
Sen kommer jag behöva en butik och jag hittade en i Slottsstaden att köpa för 495 000 kr med en månadshyra på 2 497 kr/mån.
Jag har även skickat iväg ett mail till Energimyndigheten för att fråga hur mycket Solceller kostar att tillverka i form av portabel-energikälla-form.

Det ser inte mycket ut för världen, men jävlar vad det tog tid.

Inga kommentarer: