onsdag 17 februari 2010

ska vi gå på ZOO ZOO ZOO, här finns det många DJUR DJUR DJUR som man kan titta PÅ PÅ PÅ när de sitter i BUR BUR BUR

Nu har jag gjort klart mitt repotage, skrattat ännu en gång åt "kan man ha en solkatt i en bur" (det är bara Kajsa som fattar den) och gjort klart den fina spotify listan! HÄR har ni den. Jag tänkte skriva en förklaring till varje låt (eller artist).

Gyllene Tider - När vi två blir en. Hur kan man för det första inte tänka på sommaren när man lyssnar på GT?
Gyllene Tider - Sommartider. Onödigt att förklara
Gyllene Tider - Det är över nu. -"-
Gyllene Tider - Tylö sun. Alltså dom sjunger om en strand där vinden är varm utanför Göteborg. Sommar någon?
Miss Li - Ba ba ba. Miss Li andas sommar och vår! Och denna låten hörde jag första gången i publikhavet under hennes konsert på emmaboda 08. Underbart.
Miss Li - Dancing the whole way home. För det första vill du inte dansa hem när det är höst och vinter, för det är för kallt. Du tar bussen. Men när det är vår och sommar vill man dansa hem.
Miss Li - Gotta leave my troubles behind. Miss Li är helt enkelt allmänt somrig.
Miss Li - I'm sorry, he's mine. Ja, somrig.
Håkan Hellström tänker jag inte ens ge mig in på. Jag lyssnar bara på Håkan när det är vår och sommar, i stort sätt aldrig annars. Han är perfekt solmusik.
Lykke Li - Little bit. Förra vårsommaren lyssnade jag sönder låten och hoppades att han var lite kär i mig för då var jag lite kär i honom också.
Lykke Li - Dance, dance, dance. Man dansar helt enkelt hellre och mer på sommaren.
Lars Winnerbäck - Jag vill gå hem med dig. "Här kommer våren, det har jag lärt mig", räcker väl?
Navid Modiri & Gudarna - Kung Midas. Egentligen vill jag ha in God Damn där, för den är ännu bättre. Men denna är mer till för när solen har gått ner och man mest myser.
Navid Modiri & Gudarna - Telefonsvararen. Egentligen vill jag ha in Om Jag Ska Dö här, men den fanns inte.
Mando Diao - Dance with somebody. Den stora vårhitten 09. Det är klart det blev en vår och sommar sång!
Mando Diao - White Wall. Jag bara allmänt älskar den.
Flo Rida - Right Round. Haha, samma som Dance with somebody. En sommarhit och äckligt peppande.
Lily Allen - Smile. Jag tror den kom på sommaren typ 06 eller något liknande. Jag lyssnar i alla fall alltid på den på sommaren.
Johnossi - Man must dance. DANS OCH PEPP LÅT!
Ebba Grön - 800 grader. Pappa och jag brukar lyssna på den i cabben på landsvägen upp till vår sommarstuga och skrika tills lungorna inte har någon lugt kvar.
Ebba Grön - Staten & Kaptialen. ...sen fortsätter vi med denna.
Markus Krunegård - Jag är en vampyr. Tillhör helt enkelt sommaren. Så är det bara.
Sum 41 - Fat lip. Haha, tänk American Pie II, sommarlovet har nyss börjat och the Stiefmiester skriker på alla blondiner.
Detektivbyrån - E18. Onödigt.
Detektivbyrån - Om du möter varg. Onödigt.
Detektivbyrån - Honky tonk of wermland. Denna har jag stått och peppat till på en buss. Jag stod och iakttog en man och när låten drog igång efter typ 30s kändes det som att mannen drog med i sången och började dansa på gatorna. Det var ganska häftigt och sen dess har jag varit kär.
Gym Class Heroes - Good Vibrations. För det första är orginalet The Beach Boys, vilket är Kaliforniens stora stoltheter inom musik. För det andra tänker jag på solnedgång när allting är gult och man sitter på stranden när jag hör den.
Gym Class Heroes - Cupid's Chokehold. Okej, det finns INGEN som inte kan tänka på sommaren när man hör den här?
Veronica Maggio - 17 år. Just denna är vår för mig.
Veronica Maggio - Måndasgbarn. Denna är vårkvällar för mig.
Veronica Maggio - Nöjd? Denna är egentligen sensommar. Det är mysigt.
Millas Mirakel - Rytmen av en regnig natt. Min favorit sommarsång som liten. Jag vill vara i en dimmig skog i småland och dansa som älvor när jag hör den här.
Ted Gärdestad sångerna är onödiga att förklara.
Timo Räisänen - About you now. Hahaha, denna sången var i varje butik på vårrean. Det var helt galet.
Ulf Lundell är onödigt.
Nic & The Family låtarna är också onödiga. De personer som inte har hört Djungelvrål och Zoo borde verkligen göra det. Jag och Alice upptäckte genilåtarna när vi gick i 9an och jag trodde vi skulle kvävas.
Bow Wow Wow är också onödigt. Det är ljust och härligt.
Mamma Mia! Soundtrack, utvalda låtar. Man vill bara sjunga och dansa med!

Inga kommentarer: