söndag 17 januari 2010

this is not what it seems

Öhe, jag har insett att jag ogillar sjukt mycket grejer. Jag kanske är tillbaka till min hata-samhället fas. Vad vet jag.
Saker som jag insett att jag stör mig på
- Benämningen "tjejer". Alltså inte att jag är en tjej och du är en kille, utan när man säger "Vet ni vad jag har tänkt på tjejer?", eller refererar till ett antal människor som sina "tjejer". Vadå, är vi en egen grupp nu helt plötsligt? Måste tjejer och killar tänka olika? Tycka olika? Kan man inte enas, utan man måste berätta att du är en tjej och du är en kille? Blä.
- När det överjävlaallt står hur mycket man älskar sin flickvän/pojkvän. Har säkert sagt det förut, men jag menar, det börjar faktiskt äckla mig lite. Nej, det beror inte på att jag själv inte har något pojkvän atm. Jag har alltid tyckt såhär, även när jag själv hade pojkvän. Bara för att du är kär i din kille betyder inte det att hela världen vill veta det. Du hade ett liv innan honom och du kommer ha ett liv efter honom (face it, om du är min kompis är du verkligen inte över 25 och du kommer nog inte heller gifta dig med din nuvarande).
- Zombiefilmer. Jag behöver inte säga något mer. Kunde inte ens se det roliga i Zombieland för jag hyperventilerade lite smått.
- Skype smilysar. Dom är skitfula.

Fan vad jag älskar att klaga och gnälla alltså.

Inga kommentarer: