torsdag 31 december 2009

my grades are down from a's to b's

Om 10 timmar är vi inne på ett nytt år. Förra nyår gifte sig min mamma och Henrik, Johanna och Folke gick in i dimman tillsammans med mig och vid 12 slaget fick jag min första nyårskyss. Tänk att så mycket kan förändras på ett år.
I år har jag blivit mer spontan och inte oroat mig så mycket för morgondagen. Jag har insett att jag är en person som alltid löser det.
I år har jag förlorat människor, jag har blivit stampad på och jag har trott att ingenting är värt något alls.
I år har jag funnit människor, jag har blivit älskad och känt att jag verkligen lever.
I år har jag hittat mig själv lite mer, även om delar av mig har fallit av.

Nästa år kommer jag inte alltid veta vart jag står, men jag kommer ha bättre koll än vad jag har haft detta året.
Nästa år kommer jag förlora människor, men alla viktiga kommer stanna kvar.
Nästa år kommer jag hitta mig själv ännu mer, men kanske inte på ställena jag hela tiden hoppas på att jag ska finnas.

Inga kommentarer: