torsdag 27 augusti 2009

blue october - hate me

Image and video hosting by TinyPic
Alltså jag har världens hemskaste allergi och näsan bara rinner konstant. Detta är enda sättet att stoppa det på.
Idag förlorade jag hoppet om mänskligheten lite. Hur fan kan man tro att en människa inte har några känslor? Att man kan säga vad man vill, för den personen kommer ändå inte ta åt sig? Hur går det ihop? Skulle du själv vilja sitta och få en massa kränkande kommentarer? Grejen är att om ingen ställer sig upp för att försvara än, så sitter man bara där och ler och låtsas som att man inte bryr sig. För man är så jäkla rädd för att folk ska se att man faktiskt blir sårad.
Men varför inte bara leva efter den gyllene regeln istället - bemöt andra som du själv vill bli bemött. Att det ska vara så jävla svårt att förstå att alla människor är gjorda av kött och blod och att alla faktiskt tar illa upp när man kritiserar dom. Men vissa människor har tydligen jävligt svårt att få in det i sina ytterst små hjärnor.
Jag blir så ledsen för alla som blir utsatta för detta och det är ännu värre när folk berättar om det, då jag är en ganska empatisk person. Jag har gått runt och mått dåligt hela kvällen faktiskt på grund av detta. Vafan, skärp er.