onsdag 18 februari 2009

nä ja va liden så va ja lea de ved ja!

Och nu har min älskling åkt hem. Alltid jobbigt! Ibland slår det till efter en timme att han har åkt, ibland gråter jag lite och ibland får jag det inte ur tankarna. Men i slutet av dagen betyder det inte så mycket, för det enda som betyder något är att han är min och att jag är hans! Hihi.

När jag lämnat av Folke på stationen fick jag kaffe och en tidning av Ninjahenrik. Det var snällt och gott. Efter det följde jag med mamma till Obs, hon skulle på linsundersökning och jag hade tråkigt. På Obs träffade jag lite gamla kompisar och hittade saker jag ska köpa såfort jag får pengar.

När jag satt på en bänk och väntade på mamma, efter att ha besökt alla intressanta affärer, satt ett gammalt par på andra sidan bänken. De hade världens roligaste samtalsämnen, och de var super gulliga! Sedan såg jag ett yngre par komma gående och han hade bokstavligt talat händerna i hennes byxor. Inte i fickorna, utan han hade handen innanför byxorna och gick och klämde. Det ville jag inte se.

Sedan åkte jag och mamma till Matan och köpte ny bearniesesås (stavning!) eftersom jag och Folke ätit upp all. Nu ska jag snart få fläskfilé med klyftpotatis. Och bearniesås såklart!

Inga kommentarer: