fredag 28 november 2008

SO-THIS-IS-CHRISTMAS-AND-WHAT-HAVE-YOU-DONE



Katta och jag är gruvligt skillade på att plugga. Eller nej, jag är i stort behov av energi och sörplar kaffe efter kaffe men just nu funkar inte mycket. Vi har i alla fall historia och jag ska skriva en A4 sida om Medeltiden. Det går ganska kasst faktiskt. Detta är vad jag hittills har kommit upp med:
Medeltiden
År 500 till år 1500.
I historia böcker beskrivs Medeltiden som en tid då vi människor levde i okunnighet. Vi försökte då återuppliva gamla kulturer och gammal vetskap från antiken, som då ansågs som människans guldår.
I början av Medeltiden började många människor utvandra och sprida sig runt om i världen.

Sen tog det stopp. Orkar inte läsa ingeom 50 sidor om Medeltiden runt om i världen just nu, det går bara inte. Jag har dessutom hjälpt Marielle plocka ut det viktigaste om Revolutionerna och Industrialliseringen, vilket är en jävla massa.
Nu hörde jag att någon ska ha fest ikväll. Nu blev jag lite piggare, hehe, ska nog höra mig om lite. Krööööökaaaaaaaa!!!

Men, faktiskt så mår jag förövrigt ganska bra. Förutom tröttheten är mitt liv bra. Snart är det jul, mina föräldrar älskar mig, jag har inte skolkat på ganska länge, jag har många älskvärda(och destruktiva) kompisar, jag är ömsesidigt kär, jag har inga IG, jag har ett bestående MVG, det är fredag, jag har pengar, jag har en planerad kväll, jag har nästan ingen ångest eller panik längre.. Listan kan för en gångs skull göras lång på positiva saker!
Dock fick jag reda på härromdagen att jag blir kallad "en liten svartis" av lärarna, HAHA! Det är lärarnas beteckning på alla underground och alterntiva på skolan. Lite småkul, roligare än att bli kallad emo i alla fall!
Och jag tänker nog stämpla in ordet "upptagen" i pannan. Vad är det för fel på killar? Den här veckan har det kommit fram 7 stycken och frågat efter mitt nummer. Igår hade jag en spetströja på mig, så man såg bhn, och flera killar på skolan kom fram och frågade om jag gick här, för de hade aldrig sett mig förr. Mysigt, inte. Får mig mest bara att längta efter Folke.
Nu borde jag sluta skriva, för jag har bara perversa tankar i huvudet. HEHE, det är mysigt. Puss

Inga kommentarer: