söndag 23 november 2008

LÅNG-VÄG-NER-OCH-JAG-TÄNKER-ALDRIG-RAMLA-MER

I fredags snöade det i Malmö. Det var trevligt och jag satt och mös på centralen medans snöflingorna kittlade mig på näsan. En halvtimme senare satt jag på tåget mot Småland, panik och rädsla.
Men vet ni, det gick bra. Det var längesen jag var glad på riktigt. Känner att jag kan släppa det gamla och sluta tänka på framtiden. Bara leva i nuet nu.
Självklart är det jobbigt. Men så är det, livet är jobbigt. Men det blir vad man gör det till, sa en mycket klok person en gång till mig. Och han hade rätt.
Jag vet inte om ni har den blekaste aning om vad jag pratar om. Livet är egentligen precis som det var när jag lämnade Malmö i fredags, men det känns som att något har förändrats.
Jag vet i alla fall en sak. Nu uppskattar jag oss mer, för nu vet jag hur det känns att nästan förlora oss.
JAG-HAR-VARIT-I-ALLA-STÄDER-LETAT-EFTER-DIG

Inga kommentarer: