måndag 8 december 2008

SWEETNES

Imorgon ska vi tydligen bli fotograferade. Ingen vet riktigt varför. Men vi ska ha våra nya tröjor på oss, våra egendesignade MP1TX tröjor.
Jag måste skriva en utvärdering om mig själv i en "loggbok" till skolan. Sånt är jag dålig på! Vad är mina svagheter och mina strykor? Jag vet inte! Jag är olika varje dag, ibland är jag duktig på sammarbete, ibland är jag jättedålig. Ibland är jag kreativ, ibland är jag inte. Ibland gillar jag att skriva, ibland inte.
Skolan får mig att sluta tänka på saker om händer utanför betongväggarna. Men på bussen hem rivs alla murar och tankarna snurrar fritt. Hade jag haft pengar och tid till det, hade jag tagit tåget upp till Småland var och vareviga dag. Men vi vet alla att det inte går.
Börjar bli otålig. Vill att allting ska hända nu.

Inga kommentarer: