onsdag 24 december 2008

ON-THE-SECOND-DAY-OF-CHRISTMAS-MY-TRUE-LOVE-GAVE-TO-ME

Kan inte julen ta slut nu? Vill bara gå och lägga mig. Fick allt jag önskade mig i julklapp, det är väl det enda positiva med dagen I guess. Jag är ganska säker på att julafton som tradition kommer försvinna allt mer. Hälften av alla som idag firar jul hatar det och har julångest. Det är nästan bara personer i generationer över 30 år som äter all julmat. Resten av oss sitter och tuggar på köttbullar och panikhandlar dagen före julafton.
"Tindra med ögonen ungjävel, det är jul"
Vart har hela grejen med julafton tagit vägen? Jag minns den som en rolig familjehögtid. Därför älskade jag julen när jag var yngre, men nu har det fan börjat försvinna. De vuxna bryr sig inte, när småbarnen gått och lagt sig åker snappsgalsen fram igen eftersom julölen är uppdrucken för längesedan. Då sitter de där och tar ut sin ilska och sin ångest för att de nyss spenderat tusentals kronor på julklappar, men endast fått små fula tygbitar inslagna i papper med pepparkakor på med rimmet "Ära vare Gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden". Utan att märka det själva är snappsen slut och julafton slutar i tårar. Vad traditionellt.
Nästa år ska jag bli för jävla full på julafton så att jag slipper minnas. Vem hänkar?

Inga kommentarer: