onsdag 24 december 2008

JAG-ÄR-EN-LUGN-PERSON-MED-TAKT-OCH-TON

Jovisst är det jul alltid! Vaknade nästan prick 10 av att mobilen surrade som en ilsken geting. Kände mig galet älskad osv. Men det är mysigt ändå! Fick till och med ett julrimm från Folke. Känns kul att gamla klasskompisar kommer ihåg att jag är galen i julen, jag är fan helt hysterisk. Dock hatar jag julmat, har precis lärt mig äta julskinka.
Fick en julklapp nu på morgonen - Linda Skugges bok. Har suttit och garvat hela morgonen. Nu tittar jag på en gammal inspelning av Kalle och Chokladfabriken och det ser ut som att Willy Wonka dricker choklad ur en kondom.
Senare förväntar jag mig att jag öppnar paket som innehåller Kent Boxen, en fjällräven väska i modell Kånken och Sagan Om Ringen trilogin inbunden. Hehe, sen vet jag inte riktigt vad jag kommer få. Eller jo, ett par innetofflor med! Jag hoppas för övrigt att alla blir nöjda med sina julklappar så att jag slipper en julafton med sura miner, fastän alla ändå alltid är sura i slutet. Av någon konstig anledning somnar man aldrig med ett leende på läpparna natten till den 25 december. Fattar egentligen inte varför jag är så hysteriskt kär i julen, tror aldrig jag har haft en riktigt bra jul? Menmen, nu surrar mobilen som en ilsken geting igen, människor har börjat vakna! Jag tänker gå och sminka mig och kanske äta något. God jul på er alla, här kommer min favorit julsång! Puss

Inga kommentarer: