tisdag 2 december 2008

HÄR-KOMMER-LUDDES-MAMMA-BÄRANDE-PÅ-DETSAMMA

Okej, klockan är 00.40 och jag kan inte sova. I brist på liv loggade jag in på pednet för att kolla om det kommit upp några eventuella ändringar för skolan denna vecka och vi har salbyte imorgon, men jag har ingen aning om vilken sal vi ska vara i, och eftersom jag alltid är sen på morgonen så kommer jag inte hitta, vilket kommer ge mig tydliga ADHD sympton.

Nu fick jag ont i magen med. Men värst är nog ändå att jag har "Här kommer lilla Ludde, hoho jaja. Bärandes på sin kudde, hoho jaja" på huvudet. Gaah, vad ska jag göra med mig själv?!?!
Tankarna virvlar runt, runt i huvudet och jag får inte still på dem. Det känns som att jag drömmer när jag är vaken och som att jag är vaken när jag drömmer.

Idag var vi på Sydsvenskan Live med skolan. Intressant faktiskt, men Mr Bävor skulle som vanligt besserwiessa sig. Vi har även delats upp i projekt grupper inför det kommande projektet somm alla ämnen som engagera sig i. Jag kom med Josefine, Eugen och Daniela. Är glad som fasen att jag inte kom med en grupp bestående av enbart tjejer. Då hade jag långtsamt strypt mig själv och sedan hängt upp mig i ögonlocken på tork.
Tjejer är jättesnälla och allt sånt, (jag är trots allt en själv) men fyfan vad gnälliga vi kan bli och jag orkar inte. Jag tror att jag var en kille i mitt tidigare liv.
Men, så jag är glad att jag har Eugen i min grupp, och jag är glad att det blev just Eugen eftersom jag vet hur det är att jobba med honom, vi har ungefär samma syn på hur saker och ting ska bli gjorda och han är super engagerad. Det kan man inte kalla två andra killar i klassen som enbart tänder på fröken M och hennes fladdrande ögonfransar. Fast det gör nog Eugen också. Det är bara Mr Bävor som lyckas hålla sig undan och istället sätter fälleben för mig. Sånt uppskattas ju, speciellt när man kommer försent om mornarna.

Nähe, man kanske borde kolla pednet ännu en gång för att se till så att man inte har missat något. Zandra meddelar om att skolkatalogen finns att köpa på torsdag och fredag för 120 kr. Trevligt trevligt, nu vet ni min underhållning framåt helgen. Och Folke då såklart ;)

Inga kommentarer: