torsdag 22 december 2011

do you know what hurts most about a broken heart? not being able to remember how you felt before

Do you remember when you rode with me in the ambulance after I tried to kill myself? That's what love feels like.

Sitter stilla medan insidan skriker, vrålar och världen runt bara snurrar. Försöker ta på saker, men känseln i händerna är borta, sakerna blir till luft. Tankarna går inte att hålla fast vid, de glider iväg innan de ens blivit genomtänkta. Hur hamnade jag här? Vad gör jag imorgon? Om en vecka då? Vad gör jag då. Du visste svaret på allt, vi visste svaret på allt.
Orden fastnar i halsen, tungan hinner inte med. Allt som rör sig är klumpar av grått, resterande är grå massor. Plötsligt känns inget alls längre. Naglarna in i armen, tårarna längs kinderna, skrattet som klingar falskt, ingenting spelar någon roll.
Färgerna kommer tillbaka, tankarna skingras, sinnet känns lätt. Sen börjar allting om igen.

Våra hjärtan slog lika hårda slag
Mina tankar är så klara nu
Ni kan släppa den där bomben nu
När bomben faller vill jag vara där du är
Vår hämnd blir ljuv
Och det var vi mot världen igen.

Inga kommentarer: