onsdag 26 januari 2011

Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick - jag kom på det + IKEA

Har suttit och kollat på något bajs om IKEA på SVT1, blev smått tvingad (mamma jobbar på IKEA IT). Har nu suttit och varit pissförbannad på den fruktansvärt dåliga journalistiken, den dåliga klippningen, att SVT har tagit en ställning (ägs av staten Sverige och får inte lov att ta ställning) och överlag den förbannade jantelagen vi lever i. Gud, detta är vad som händer när folk tvingar mig att se saker! Jag blir jättekänslomässig. Jag har sagt det flera gånger och jag säger det igen, jag är känslomässigt instabil och så är det.

Kom förresten på en sak jag tycker är pinsamt som jag gjorde under förra året. Det är verkligen en sån grej jag önskar att jag kunde ta tillbaka och göra rätt. På min 18 års fest öppnade jag presenter medan alla kollade på (attentionwhore) och jag hade lagt allting på samma ställe. Men av någon anledning hade jag ställt Wicis present framför pallen så jag såg inte den. När jag hade öppnat klart var det inte mer med det, jag tackade för allt. Då smög Wici fram och viskade lite försynt "eeh, du glömde min present". Då trodde jag att jag skulle skämmas ögonen ur mig. Det är jättejättejätteviktigt för mig att visa och berätta hur mycket jag uppskattar människor i min omgivning och där glömde jag bort att göra det, vilket gör mig extremt förödmjukad.
Så, där fick ni ett pinsamt ögonblick!

Inga kommentarer: