måndag 17 januari 2011

Dag 14 – Dåliga vanor och laster

Haha det här känns ju jättebra, att peka ut allt dåligt med mig. Jahaja. Ja, jag vet om att jag är tidsoptimist så det skriker om det. Jag är egentligen inte seg, inte som det kan verka, det är bara det att jag orkar verkligen inte stressa. Jag kan vara skitsnabb och vara i god tid, men oftast är jag en timme senare än tiden jag sagt från början, om inte mer. En annan sak, som i alla fall inte jag gillar, är att jag använder mig av töntiga uttryck när jag inte riktigt lyssnar eller när ämnet inte intresserar mig. Eller så är uttrycket så inbitet i mig att jag bara säger det av farten och då kan jag svara med bara töntiga uttryck i en hel konversation. Fast jag vet inte om andra lägger märket till det.
Sen ibland blir jag fasligt irriterad. Jag vet inte vad det kommer ifrån, men jag kan vara fruktansvärt irriterad, så att hela kroppen vrider sig i ilska typ. Det kryper i hela kroppen och det känns som att alla mina nerver snurrar fram och tillbaka och jag vill bara ställa mig och och skrika allt vad jag kan eller hålla för öronen och vråla "LALALALALA". Oftast vet jag inte varför jag blir så irriterad, men den sortens irritation dyker upp med jämna mellanrum, oftast när jag är ensam och sitter på bussen eller när vi sitter i klassrummet och har genomgångar. Väldigt sällan när jag umgås med människor, vilket är tur.
Sen kommer jag faktiskt inte på så mycket mer. Dåliga vanor jag har haft har jag börjat göra mig av med, för under 2010 blev jag helt plötsligt jävligt medveten om allt. Så, ja. Resten är väl sånt jag inte märker men som andra gör.

Inga kommentarer: