tisdag 11 januari 2011

Dag 08 – Favoritsaker

Jag har en massa saker som gör mig extra glad!

Koppar
Jag har tre jättestora muggar som är den perfekta storleken, både breda och långa på samma gång. Alla tre är från Indiska och i samma modell fast med olika mönster. Sen har jag tre (eller hade, har bara två kvar) kaffekoppar från Tiger med olika gamla 50tals reklamer för marijuana som jag tycker är skitbra.

Lampor
För det första så tycker jag att risbollslampor är skitsnygga, så en sån har jag. Sen har jag en kaninlampa som är rosa, den ser ut såhär när den är tänd KLICKA! (jag hade min innan niotillfem skaffade sin, hehe). Sen har jag min jordglobslampa som jag fick av Wicis mamma som jag tycker är himlans fin.

Hängande saker
Jag har en thing för sånt som hänger från taket och neråt. I ena hörnet av mitt rum hänger det fjärilar som går att tända (fast batteriet är slut såklart) och en andra hörnet hänger det sånnadär tygfåglar på ett pärlsnöre i grönt, blått och gult. Sen har fjärilar bredvid spegeln som är tryckta i återvunnit papper med olika mönster.

Grejer överlag
Jag har olika värmeljushållare, det tycker jag är skoj. Sen älskar jag Rosebud Salve, har flera olika, men jag tycker bäst om originalet och den med mint. Sen gillar jag min kobratelefon jättemycket också.
I min bokhylla (som förövrigt är vit med olika Shakespeare citat på) finns det ett armband med pandor på som jag fick av Johanna som jag älskar och en ram som Wici gav mig i födelsedagspresent för flera år sedan. I den är det flera bilder på henne och mig som man kan flytta runt på och bakom varje bild finns det en låttext, sen kan man även flytta allt till rätt ställe och då står det "I love you".

Det är nog mina favoritsaker, eller saker egentligen som jag blir väldigt glad över att se. Fast det finns fler jättejättebra saker i mitt rum.

Oj just det, höll på att glömma en grej jag alltid ler när jag ser. Det är två sånna Mirandanallar som sitter bredvid varandra och håller upp en skylt där det står "You're special" som jag fick av min lillasyster i födelsedagspresent för några år sedan.

Inga kommentarer: