söndag 19 juli 2009

daniel radcliffe är äckligt lik min pappa

Harry Potter var mer än bra. Nu blev jag sådär besatt igen. Alltid är jag besatt av något, men Harry Potter är en gammal besatthet som dyker upp lite då och då. Jag är äckligt förtjust i fantasy och sci fi. Jag älskar inte Star Wars och Sagan Om Ringen for nothing. Av någon sorglig anledning håller ingen med mig. Inte ens killar!
När jag fyllde 11 satt jag och höll tummarna hela hela dagen och hela hela sommarlovet för att en uggla skulle komma inflygandes med en Hogwarts inbjudan till mig. Man ack så hemskt det var när ingen uggla kom! Då gick allting över på Sagan Om Ringen istället. Frodo! Vilken kille alltså! Vilka fötter! Filken längd! Och Legolas, hans söta små öron som jag var dying to have. När ingen port öppnades till den världen sket jag i allt. Jag låtsades bara vara Luke Skywalker i smyg. Det gör jag fortfarande..

Inga kommentarer: