måndag 5 januari 2009

TOMORROW-YOU-WILL-BE-FEELING-FINE

Här sitter jag och vältrar mig i självömkan. Är förkyld, har ont i huvudet, fryser och har tre hemska munsår. Lite synd om mig ändå. Kvällen skulle kunna bli bra, om jag inte blir dissad som det dock verkar som att jag kommer bli. Mobilen visar ständigt klockslaget istället för att surra och visa att jag har fått ett meddelande. Så, händer inget får jag ensam ta mig ner till Matan och köpa en pizza och sedan ägna resten av kvällen i samma ensamma självömkan som nu. Jag har till och med lyssnat på Hanson - Mmm Bop. Man kan ju ställa sig frågan om vad den låten gör i mitt iTunes bibiliotek.
Jag börjar få lite småpanik nu. Imorgon är sista lediga dagen och jag har ingenting att göra. Jag hatar att sitta hemma och låta timmarna gå, det är det värsta jag vet. Jag vill ha något att göra, jag vill inte sitta hemma och tycka synd om mig själv. Men då kommer självklart tankarna, som tex, hade jag haft körkort hade jag kunnat ta en roadtrip, jag hade kunnat tvinga med kompisar, jag hade kunnat åka upp på ett spontant besök hos kompisar i Växjö eller åkt hem till Folke. Hade jag haft åldern inne hade jag dragit ut på en krogrunda eller beställt tusen (o)nödvändiga saker på internet. Det finns jättemycket saker jag kunde ha gjort OM jag hade haft allt det där och obegränsat med pengar. Men nu har jag ju inget av det där, vilket innebär att jag måste göra det bästa av situationen. Därför sitter jag här, längtar till helgen och lyssnar på musik. Det är nog inte heller omöjligt att jag glor igenom ännu fler gamla OTH säsonger eller Gossip Girl. Bara för att känna att jag lever lite i alla fall.

Inga kommentarer: