torsdag 27 januari 2011

kondom? eller?

Hörde ett sjukt samtal idag när jag väntade på bussen. Det var två killar och tjej. Den ena killen(kille1) var tillsammans med tjejen och dom var 92or, precis som jag (dom pratade om födelsedagar först).

Tjej: Ah, på måndag ska jag till mödravårdscentralen.
(här tänkte ju jag att det kanske var hennes mamma som var gravid eller en kompis eller något)
Kille1: Ville du att jag skulle följa med?
(här fattar jag ju att det inte var tjejens mamma eller kompis)
Tjej: Nej, det har jag inte sagt.
Kille1: Jamen, vill du det?
Tjej: Nej, det är ju en och en halv månad sen aborten nu.
Kille1: JAMEN VILL DU ATT JAG SKA FÖLJA MED?
Tjej: Jajo, det vill jag ju..
Kille2: Jag tror jag var med första gången när du gjorde abort.
Tjej: Var du?
Kille2: Ja, förra gången när jag gjorde dig på smällen när vi var 14. Fast sen gjorde jag en annan tjej på smällen när vi var 16, så då följde jag med henne.
Tjej: Jaha, jajuste! Fast nu är tredje gången jag ska göra abort..

Och så höll dom på i 20 minuter tills deras buss kom (174 förklarar ju allt - Dalby).

Inga kommentarer: