söndag 23 januari 2011

Dag 17 – Barndomsminne

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Jag har känt mig extremt flummig när jag har svarat på dessa frågorna, inte riktigt brytt mig om vad jag har svarat. Har inte råd att lägga kreativitet på detta med tanke på att jag har ett megastort projekt som jag bara har skrivit en text till och ett jävla PA.
Jag har jättesvårt att urskilja vilka av mina barndomsminnen som är riktiga och vilka som är drömmar. De drömmar jag minns mest är från min barndom och jag får ofta fråga mamma ifall saker och ting verkligen hände eller ifall jag har drömt det.
Jag minns känslan av att vakna i spjällsängen och resa mig upp (när jag var liten var jag ett änglabarn, jag sov, åt, bajsade och kissade. Jag skrek aldrig, jag bara sov) och skratta. Mamma har berättat att det var så jag visade att jag var vaken. Helt plötsligt kunde de höra mig stå och skratta jättehögt och det betydde att jag hade vaknat. Då stod jag upp i spjällsängen och hoppade upp och ner skrattandes.
Jag minns när andra bilden är tagen. Vi har en fotograf som skulle fota mig av någon anledning och jag fick sätta på mig finkläderna. Jag stod på bordet i vardagsrummet och jag älskade mina lackskor och både mamma och pappa ropade "kolla på pappa Linn, kolla på pappa!" och pappa gjorde en massa fula grimaser och fotograferade mig. Vad jag minns var detta innan fotografen kom. Minns i alla fall att jag tyckte det var skitkul och jag skrattade hela tiden.
Jag minns också en gång när vi var på en gård och jag fick tag på en kattunge. Jag tyckte kattungar var lite läskiga, för en gång hade en kattmamma rivit mig för att jag klappade hennes kattungar. Dessutom hade kattungar så små och vassa klor och det gjorde ont. Så när jag fick tag på en kattunge så blev jag jättestolt och gick och visade alla hur duktig jag var. Men tydligen så höll jag den stackars katten runt halsen och alla började skrika till mig att jag ströp kattungen. Så jag blev jätteledsen och började gråta, släppte katten och satte mig på marken. Men då kom kattungen fram till mig och slickade på min kind. Ja, jag vet, golligollgollhistoria, men true story bro!

Inga kommentarer: